Monday, October 25, 2010

X pAhAm..??

manusia memang x lepas dari perasaan cemburu...
cemburu bukan sekadar cemburu dalam percintaan je..
cemburu ngn kelebihan orng laen pun ade..
sebab tu boleh timbulnya sesi kutuk mengutuk.mengata membenci..
hurmmm itulah manusia mmg x lepas dari semua tu..
aku sendiri x paham manusia nie mcm mne.
kadang-kadang aku merasa letih dengan kehidupan yang macam nie.
kehidupan yang sentiasa salah di mata-mata mereka..
mata-mata manusia yang bersikap mcm 2..,
aku sentiasa berfikir dan terus berfikir kenapa mesti ada kehidupan yang sebergini..,,
x mahu kah mereka kehidupan yang sentiasa di temani gelak tawa..gurau senda.
hurmmm..yeah!!!orng kata nie lah masam mans kehidupan..
kita x dapat nk mengelakannye..,
tapi mereka x patut bersikap mcm 2...
aku teringat kata2 nie"jangan melihat kesalahan orang lain..
lihatlah kesalahan diri sendiri..
jangan menilai orang laen menilaila diri sendiri dahulu..
setiap manusia x de yang sempurna..
ade kelemahannya kita sebagai manusia x berhak menghukum seseorng itu di atas ketidaksempunaanya"..,
aku pelik..aku tetap pelik...,
kenapa manusia mesti nmpak kesalhan orng laen dahulu berbanding kesalahan diri sendiri???
hurmmm itulah sikap manusia..,
yang sentiasa diikuti hasutan-hasutan syaitan Laknatullah..,
yang sering melakukan kesalahn..
dan yang sememangnya tidak sempurna..,
di sebabkan sikap segelintir manusia lah aku jadi mcm nie..,
senyuman yg dahulunya sentiasa terukir..,
kini hilang dalam sekelip mata..,
yes memang senyuman itu satu sedekah..,
tapi aku takut disalah tafsirkan oleh mereka..,
aku tau kita x leh nk puaskan hati semua orng..,
hurmmm sedangkan kawan sendiri pun bersikap macm tu..,
aku mmg x boleh nk berbuat apa-apa pun..,
ada pulak mengatakan bahawa sentiasa berfikirn positif terhadap orng laen..,
tapi aku rase terlalu sukar tuk berbuat begitu..,
even diri aku sendiri..,
sangat-sangat sukar..,
huhuhu..pape pun marilah kita renung-renungkan..,
setiap ape yng berlaku dalam kehidupan nie..,
semua orng mengharapkan heppy ending dalam kehidupannye..,
aku pun bergitu..,
mengharapkan sesuatu yang bahagia mennti dalam kehidupan aku..,
aku sentiasa berdoa...,
meminta kepada Yang Esa..,
semoga mendapat kehidupan yang sempurna..,
kelak..,
berharap kesakitan yg aku rase nie.,
akan berkurangan..,
dari mase kesemasa..,
dan daripada tidak ku paham mereka
menjadi seseorng yang memahami mereka..,

@________@

No comments:

Post a Comment