Monday, October 11, 2010

BeRkAtA-kAtA

berkata-kata...
pernah tak seseorng berkata-kata dalam dri kamu..?
"sekiranya kamu ade pape masalah..,
kamu kne pikir..,
sekarang mmg rmai ade d sisi kamu..,
rmai ade disekeliling kamu..,
tapi pernah x kamu terpikir..??
bila kamu bersendrian??
bila manusia yg ramai td hilang??
bila manusia yg ade disekeliling kamu td tiada??
dan ape kamu nk wat??
kalau tidak kamu sendiri yang bngunkn dri kamu..,
kalau tidak kamu sendri yg kne hadapi seorng diri..,
kalau tidak kamu sendiri yg motivate kn dri kamu sendri...
jangan ingt wktu sekarang..,
waktu kamu masih lgi ade orng yg membntu..,
pikirkn mase akn datang..,
mse kamu sendirian...
mase kamu kehilangn orng-orng yg kamu sayang???
ape kamu nk wat?"

huhu..,
bila difikirkn semula..,
ade betulnya ngn kata-kata manusia yang berkata2 itu..,
bukan kita x boleh mengharapkn orang..,
tapi sampi bila??
sampi bila kita bleh mngharapknnye??
^_________^

memang setiap msalh yg dtang..,
kadang-kadang kita x dapt nk lalui sendri..,
tp ambilah masa n waktu tuk berfikir...,
kenapa aku leh ade mslh nie??
knpe aku boleh rase mcm nie bila aku ade msalh nie??
sepatutunya aku leh hadapinya..
ape sebb aku rase aku x boleh??
ape sebab aku rase aku x mampu??
huhuh...
ape-ape pun..,
terima kasih
pada insan yang berkata-kata itu..,
kerana telah berjaya membuatkn aku berfikir..,
berfikir tuk kuatkn diri aku sendri..,
thanks a lot..,
SAHABAT...,=)






No comments:

Post a Comment