Thursday, January 27, 2011

~CeRiTaNyA~

Dear,
kehadiran mu banyak memberi perubahan pada diri ku,
dan kebahagian yang x terungkap di bibirku.,
yang dahulunya sepi kini bersinar dengan cahaya dari kasih sayangmu.,
Dear,
setiap detik,setiap saat.,
aku sentiasa menanti khabar darimu,
jikalau dirimu senyap sepi tanpa berita.,
maka sepi dan sunyilah hidupku..,
begitu juga dengan ensetku.,
kerana ianya akan berbunyi pabila datangnya msg darimu.,
Dear,
dengan kesepian dirimu,
hatiku menjadi gundah gulana..,
resah gelisah memikirkan dirimu..,
dan ketika itu hanya ayat2 suci Al-Quran menjadi penemanku sekaligus menjd penenang ku.,
serta menbina kesabaran dihatiku..,
tembok kesabaran ku telah lama ku bina..,
sejak peristiwa tentang kita dahulu.,
saat itu hanya Tuhan saja yg tau bertapa terseksanya hati dan perasaan aku,
hanya pada Allah ku bermohon.,
berikan aku kekuatan,kesabaran.,
dalam menghadapi ujian Nya ini,
kerana disaat itu betul2 lemah,lemah dengan perasaan ku terhadap mu.,
Dear,
tidak ku sangka doa ku termakbul jua.,
saat itu terdetik di hatiku untuk menghubungi mu..,
hati ku risau sekiranya msg ku tiada balasanya.,
ternyata akhirnya dirimu membalas juga msgku.,
dan disaat itu kita kembali mesra.,
mesra seperti dahulu.,
dengan gurau senda dan kenakalan mu mengusik ku.,
ketika kita sering berhubung.,
setiap kata2mu mengusik hati dan perasaan ku kembali,
kamu sering menyatakan kamu syg kan ku.,
aku bingung ketika itu..,
ya!!!memang aku still syng kan mu..,
tapi aku terpinga2 kerana semua berlaku dengan pantas
adekah kamu hanya ingin bermain2 dengan hati dan perasaanku??
setelah aku dapat terima semua yang telah terjadi.,
aku sendiri pun x tau..,
Dear..,
di saat kamu melafazkan kata2 cintamu pada ku..,
aku menjadi tertanya2 betulkah??atau sengaja untuk menguji aku.,
sampi saat waktunye kamu meminta untuk menjadi 'teman istimewa' dalam hidupku.,,
ya!!memang aku gembira kerana akhirnya kesabaran dan penantianku ku tidak sia2.,
aku terus menerima mu tanpa berpikir panjang..,
kerana aku sangat sayangkan kamu..,
tetapi hati ku tetap merasa gusar dan diselubungi ketakutan.,
sekiranya peristiwa dahulu akan berulang kembali..,
aku x sanggup untuk merasai kesakitan itu untuk keduakalinya..,
ketika itu aku tau kamu masih lagi merindu nya.,
aku cemburu tetapi hanya kesabaran dan doaku,
yang menemani hari2 ku..,
Dear,
ternyata kemesraan kita tidaak lama,
kita bergaduh sehingga kamu meminta kata putus dari ku..,
hatiku tersentap dengan kata2mu kerana perkara yang di takuti berlaku juga.,
aku tahu ianya beerpunca dari kesalahan ku yg x d sengajakan..,
berkali2 ku bermohon maaf tapi tidak d pedulikan..,
mengalir lagi air mataku..,
akhirnya aku memberi ruang dan waktu padamu.,
untuk berfikir dan menengkan diri.,
dirimu menyepi lagi tetapi aku tidak pernah putus2 bertanyakan khabar darimu..,
walaupun tiada balasannnya..,
akhirnya selang beberapa hari aku terima msg darimu..,
ketika itu gembiranya aku.,
walaupun sikapmu masih lagi dingin terhadapku..,
semakin hari kita menjadi mesra semula..,
seperti pasangan yang laen.,
Dear.,
selepas kejadian itu aku sering berhati2 dalam hubungan ini
aku takut dikala kemarahan mu datang kembali.,
ketahuilah sekiranya kemarahan itu datang sekaligus meragut ketenangan dalam diriku.,
dan aku bencikan ketidaktenangan itu.,
mungkin dulu aku gusar dan meragui kasih sayangmu..,
tetapi sekaraang tidak..,
kamu syangkan aku dan aku sangat menyayangimu..,
sekarang doaku pada MU YA ALLAH..,
kekalkanlah hubungan kasih sayang kita berdua..,
teguhkan lah hatiku dan hatimu dalam ujian yang bakal melanda..,
kuatkan lah lagi kesabaran di hatiku dan hatimu..,
kerana aku tau orang yang bersabar Insyallah akan menang
KEIKHLASAN,KEJUJURAN DAN KESETIAAN aku padamu.,
dan aku pun berharap begitu daripadamu..,
Dear,
ketahuilah bahawa dirimu adalah yang terakhir dalam hidupku..,
kekurangan dalam diriku menjadi lengkap dngan kehadiran dirimu..,
bukan mudah untuk aku melepaskan cinta ini pergi..,
kerana hatiku dan jiwaku telah kuserahkan nya padamu..,
hanya maut yang dapt memisahkan aku darimu..,
dan selama-lamaya aku tetap akan menyintaimu.,
sepenuh jiwaku..,



~LOVE U 4 EVER~
~IKHLAS DARI ANIA UNTUKMU ADAM~
^___^





No comments:

Post a Comment