Wednesday, March 14, 2012

KiSaH dI PuLaU pErHeNtIaN..1.=)

ASSALAMUALAIKUM!!!semua..how r u??
waa...rindu aku pade blog aku yang tesayang...malam nie aku nk update blog aku tentang cerita terbaru..baru-baru nie kampus aku bawu je lalui cutie midsem.tapi aku menghabiskan cutie aku dengan join program ke PULAU PERHENTIAN TERENGGANU 5-8 waaa best sngt2 g sane...
AHAD 4/3/2012

pagi tu siap2 macam biase nk g meeting ngn sir sebelum event n cari barang2 tuk d bawa event esoknya...tempat shoping seperti biase di NSK selayang....n malamnya packing2 barang n bahagi2 kan mengikut group.pastu tido.hehehe

ISNIN 5/3/2012

bagun pukul 5.00 am...aku x dapat tido pun mlm tu...huhu so pergerakan 6.00 am...hehe 1 panggilan masuk..panggilan dari orng tersyg mao kejutkan dari tido..tapi dh bgun pun..huhuh...setelkan dulu dengan peserta n then naek bas..dalam bas duk ngn si dia...dalam bas ape lg tido ler...mengantuk kot..lame perjalanan kami sebab kteorng g GUA MUSANG dulu nk ambik barang kt sane...berhenti d sana n then makan tghari sekali..samapai kat BESUT dalam petang kul 4 x silap...n kami menaiki bot tuk sampai ke PULAU..perghhhhhh!!!first time naek bot macam naek roller coaster huhuhu senang perut time tu sebab bot lawan ombak...huhuhu.... n then sampai ke pulau lame jgak nk naek bot tu 45 minit x silap..huhu sampai2 degar sir bagi taklimat tuk peserta n then bahagi group tuk makanan...kami sebagai komite just tgk je....hehehe..mlmnye masak makan mlm n past tu dgr sir bagi taklimat tuk aktiviti esoknya..

SELASA 6/3/2012

bagun awal kot...sbb mlmnye ak x dpt tido..huhuhu...bagon wt sarapan..n then aktiviti hari nie kami wat 3 aktiviti tapi sebelum tu kene wat water confident lu..kene terjun dari jeti ke dalam air...baru aku tau x seberani mana...huhu takut jgk nk terjun sebenarnya...huhu tapi terjun jgk...keyakinan tu penting..heheehe....past tu baru pecahkan group tuk wat 3 aktiviti yg d rancang iaitu berkayak,tracking,n then snorkeling...aku join tracking dulu pastu wat kayak n snorkeling....tapi memang best sampailh malamnya...makan2 macam biase..huhu pastu aku duk lepak ngn sidia...du bercerita2 sampai pagi..tdo jup je...

RABU 7/3/2012

huhu event hari nie adelh lepak2 di kinci angin..heheheh naek bot...n then tracking ke kinci angin..huhu penat jgk tracking tu..alooo x amik pic kinci angin pun..hurmm x pelh...naek sane n then duk je lepak2...tapi aku duk lepak ngn si dia jgk kt ctu....mdorng yg laen semua duk ambik pic.pemandangan die memang cantik...ade tangga untuk turun ke tepi laun mula2 mls nk trun tapi kene jgk turun...huhu banyanya tangga die...lepak2 ambik pic n then trun semula ke tempat naek bot tadi...kt ctu makan teghari n sape nk madi leh la mandi..aku x md laut pn panas sakit kulit muka..mase tu kul 12 tghari kot...so duk je kt tepai kt kdai makan bersama ngn sidia jgj..hehe tapi kiteorng duk maen pasir kt tepi....macam ape tah..heheeh n sampai kul 4 ptg bawulh balik semula ke chalet...mlm tu ade sesi bakar membakar ikan...tido lg sedap..hehehe...tapi kne tgur ngn si dia sebab tido jek..heheeh....n then aku lepak ngn sidia samapai pagi duk cite apa aku pn x tau lh..hehehe

KHAMIS 8/3/2012

bangun tido lambat..hhehehe big bos yg kejutkan semua....sebab semua bangun tido lmbt.hehehee kemas2 tuk pulang ke gombak..alorrr dh ciap cantik2 ujan lak turun...
hurmm redahjelh...naek bot balik ke jeti besut sampai memang lejut baju sebab kene ujanlh...x pe biaq jelh....hehehe.balik pun kami singgah ke gua musang tuk pulangkan barang..kami sampi kt kampus kul 12.20 am...sampi duk kms2 ckit n then balik blik tido...heheehe..

so itu cerita secara ringkas nye di PULAU PERHENTIAN
x kan nk cite detail lak kan..huhuh...
tapi tripnye memang terbaik n best sesangat...!!!!

1 comment:

1. hahaha..trip yang menyeronokkan..lebih2 lagi di samping org tersyg..chewahh..:P