Wednesday, February 15, 2012

SeKaLi LaGi...=(

sekali lagi...
sekali lagi aku melalui detik-detik yang sukar..,
maafkan aku...,
ak sendiri masih dalam kedaan keliru dan x tahu menahu tentang semua itu...,
disaat-saat aku melalui detik yang sukar bersama dia..,
semalam aku terima berita kematian insan yang aku sayang..,
sedeynye rase hati aku..
otak aku tiba-tiba menjadi BLANK..
dan secara tiba-tiba air mata aku mengalir..
mengalir tanpa henti...
di pikiran aku hanya terbanyangkan wajah arwah
aku terus tanpa pkir panjang..,
aku kemas barang dan terus naik bas untuk pulang kerumah..,
ALHAMDULILAH hari itu perjalanan aku dipermudahkan
tiket bas pun ada tepat pada masanya..,
masa dalam bas aku berdoa semoga aku dapat melihat wajahnya tuk kali terakhir..,
tapi..,
sayangnya ketika aku menjejakan kaki aku di perkarangan masjid.,
arwah dah selamat dikebumikan..,
sayu hati aku..
x pelah x de rezeki aku...
dia pergi dalam keadaan tenang..
aku dapat tau dia pergi ketika tidur..,
dan aku dapt tau mukanya putih bersih suci ketika di mandikan..
"YA ALLAH KAU RAHMATI ROHNYA..,
AMPUKAN SEGALA DOSA-DOSANYA
DAN TENPATKAN LAH DIA DIKALANGAN ORANG-ORANG YANG SOLEH"
teringat waktu kecilku..,
selalu duduk bersamanya..,
waktu cuti sem lau aku rindu aku selalu pergi melawanya di rumahnya..,
tapi sekarang dia dh pergi kealam yang baru..
semalam (14.2.2012)
adelah hari yang x mungkin aku lupakan..,
semoga rohnya dicucuri rahmat dan di tempatkan dengan orang-orang yang soleh


AL-FATIHAH BUAT ALI BIN DOLLAH YANG TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH PADA 14/2/2012
diri mu sentiasa di ingati..

No comments:

Post a Comment